پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

آزمایش خاک

کانال تلگرام گروه شرکت های مقصود

به طور کلی هدف از آزمایش خاک به ۳ بخش تقسیم می‌شود که هر کدام از آنها در مدیریت تغذیه با حائز اهمیت می‌باشد و اطلاعاتی مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهد

۱) تعیین سطح عناصر غذای خاک(شامل ازت، فسفر، پتاسیم، ماده آلی و ریزمغذی‌ها)

۲) تعیین عوامل محدودکننده عملکرد و خسارت در خاک(SARیا نسبت سدیم در مقابل کلسیم و منیزیم منیزیم شوری آهک)

۳) بافت خاک شامل میزان ماسه، رس و سیلت

این اطلاعات چه کمکی به بهبود شرایط خواهد کرد؟

۱) اطلاعات درست از میزان عناصر خاک، کمک شایانی به مدیریت برنامه‌ریزی کودی و تغذیه اصولی باغ و زمین زراعی خواهدکرد

۲) با اطلاع از میزان موثر مواد غذایی می‌توان در هزینه‌های جاری ناشی از کودد‌هی اضافی را کاهش داد و به صورت هدفمند از کودهای مورد نیاز استفاده نمود

۳) کوددهی درست می‌تواند موجب افزایش عملکرد محصول و افزایش سلامت درختان و کاهش هزینه‌های ناشی از سموم نگهداری گردد

۴) می‌توان از سمیت ناشی از بیشبود و تجمع عناصر آگاه شد و اقدامات متناسب جهت کاهش سمیت خاک را اجرا کرد

۵) با آگاهی از اسیدیته خاک، بافت خاک، شوری خاک، میزان میزان آهکی‌بودن خاک، میزان تجمع عناصر و ... کود مناسب برای درختان را تعیین کرد (منابع کودی متعددی برای تامین عناصر ضروری گیاه وجود دارد که لزوما هر یک نمی‌تواند مناسب خاک و کشت شما باشد.)

در نمونه‌برداری احتیاطات زیر لازم است.پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

۱) از هر جای زمین نبایستی نمونه‌برداری نمود. مثلاً جائیکه کود انبار شده‌بود،محل خرمن،محل نگهداری حیوانات و کودهای حیوانی، محل سوزاندن بقایای گیاهی و یا علفهای هرز مزرع ، جائیکه چــاله بوده و آب در آنهـا جمع میشـدند. زیر درخت در مسیر و امتداد خطوط کودپاشی ، از دره‌ها و کناره‌های کانال آبیاری و چپرها.

۲) از طرفی چنانچه قطعات کوچکی وجود داشته باشد که خاک آن فرضاً شنی بوده و با بقیه خاک مزرعه متفاوت باشد نبایستی نمونه خاک این قسمت را با بقیه نمونه پ‌ها مخلوط نمود. لذا این قسمت جداگانه نمونه‌برداری خواهد شد.

۳) مزارعی که قصد نمونه‌برداری آن را داریم هر چند خاکهای آن متجانس هم باشند، حداکثر تا 5 هکتار یک نمونه مرکب بیشتر نمیــگیریم. یعنی نماینده هر 5 هکتار مزرعه یکنواخت، یک نمونه خاک مرکب تهیه می‌شود.

۴) دو مزرعه مشابه و جدا از هم که وجود داشته باشند بایستی برای هر یک از مزارع نمونه جداگانه تهیه و آنرا مرکب نمود. حتی اگر مزرعه خیلی کوچک هم که باشد از هرکدام جداگانه نمونه برداری می‌شود.

۵) موقع نمونه‌بردای از بیل زنگ‌زده یا آغشته به کود دامی و مواد شیمیایی استفاده نشود و پلاستیک نمونه بردای بایست تمیز باشد.

پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

کانال تلگرام گروه شرکت های مقصود







5بهمن

ثبت سفارش

شماره تماس خودرا ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت به سفارش شما رسیدگی نمایند