پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

  انواع کاشت چغندرقند

کانال تلگرام گروه شرکت های مقصود


کاشت دست‌پاش: نزديک به ۶۰ درصد چغندرقند کشور به‌اين روش کاشته مى‌شود. در اين روش بذر چغندر را تقريباً به‌صورت يکنواخت در سطح زمين پخش مى‌کنند و آن را با ديسک يا کولتيواتور همراه را ماله سبک و در برخى نقاط با گاوآهن ايرانى زير خاک مى‌کنند. در اين روش بذر در عمق مناسب قرار نمى‌گيرد و در نتيجه مزرعه يکنواخت سبز نمى‌شود. براى جبران اين مشکل مقدار بذر را بيش از نياز (گاهى ۳ تا ۴ برابر) مى‌کارند و درصورتى‌که شرايط براى سبز شدن بيشترين مقدار بذر فراهم باشد به‌علت تراکم بيش از اندازه بوته در واحد سطح، هزينه تنک کردن افزايش مى‌يابد. به‌علاوه در اين روش بوته‌ها هم‌زمان سبز نمى‌شوند و فاصله بوته‌ها يکنواخت نيست و در نتيجه کارهاى داشت با دشوارى انجام مى‌گيرد. پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود تراکم بيش از حد بوته و جريان نيافتن هوا در داخل آن، به‌هنگام بالا رفتن رطوبت، شرايط را براى گسترش بيمارى‌ها فراهم مى‌کند.

کاشت ماشينى (رديفى): در اين روش، بذر با توجه به بافت خاک و نوع بذر، روى خطوط موازى و در عمق مناسب کاشته مى‌شود. در کاشت ماشينى کارهاى داشت مانند وجين، تنگ، سله‌شکني، آبيارى و مبارزه با آفت‌ها و بيمارى‌هاى گياهى به‌آسانى انجام مى‌شود. همچنين برداشت چغندرقند با ماشين و آسان‌تر انجام مى‌شود. برخى از ماشين‌هاى بذرکار به گونه‌اى ساخته شده‌اند که مى‌توان هم‌زمان با کاشت بذر، کود شيميائى و سم علف‌کش را نيز در زمين پخش کرد.

کاشت بذر به طريق نشاء کردن: در اين روش، ابتدا بذرهاى چغندر تک جوانه را داخل گلدان‌هاى کاغذى مى‌کارند و پس از مرحله ۶ برگه شدن آنها را با ماشين‌هاى نشاکار به زمين اصلى منتقل مى‌کنند. اين روش، حدود ۳۵ سال پيش در ژاپن مرسوم بوده است. در ايران نيز اين روش به‌صورت آزمايشى آغاز شده و آزمايش آن ادامه دارد ولى به‌علت سرمايه‌برى زياد، مقرون به‌صرفه نيست.

پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

کانال تلگرام گروه شرکت های مقصود







20آذر

ثبت سفارش

شماره تماس خودرا ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت به سفارش شما رسیدگی نمایند