پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

آماده کردن زمین ذرت

کانال تلگرام گروه شرکت های مقصود

زمینی که برای کاشت ذرت انتخاب می گردد را لازم است پس از برداشت محصولی که در تناوب قبل از ذرت قرار گرفته، به طریقی آماده نمود که ذرات خاک کاملا یکنواخت شده، عمق ذرات خاک کاملاً یکنواخت شده عمق خاک نیز در تمام قسمت‌های زمین یکسان و رطوبت کافی در اعماق زمین موجود بوده و در تمام قشر زراعتی خاک مواد غذایی خاکی وجود داشته باشد، علاوه بر مسائل فوق زمین نیز به سهولت گرم شده و ریشه گیاه به سادگی در خاک گسترش یافته و به عمق کافی و مناسب به خاک نفوذ نماید .

 بدین منظور پس از برداشت محصول زراعت سال قبل، زمین را شخم زده و برای آنکه ریشه ذرت به خوبی و به سهولت در خاک نفوذ کرده و رطوبت و مواد غذایی کافی بتواند جذب نماید پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود عمق شخم پاییزه نباید کمتر از ۲۵ سانتی متر باشد. در اواسط و یا از اواخر پاییز مقدار ۳۰ تا ۴۰ تن کود دامی پوسیده در هر هکتار در زمین پخش نمودو و با شخم متوسط آن را زیر خاک کرده و در بهار و در زمان کاشت ذرت عملیات تکمیلی تهیه زمین را انجام داد.

 در زمان کاشت و در صورت لزوم زمین را بار دیگر شخم زده سپس توسط دیسک وهرس و یا تیلر بستر بذر را کاملاً آماده نمود.

 در خاک‌ها‌یی که آفاتی مانند کرم طوقه بر، کارادرینا و غیره وجود داشته باشند میتوان بااستفاده ازسموم مختلف مانند آلدرین و غیره به نسبت ۳ تا ۴ کیلوگرم در هکتار از ماده موثر خاک را قبل از کاشت بذر و هنگام آماده کردن زمین ضدعفونی نمود.

پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

کانال تلگرام گروه شرکت های مقصود








20آذر

ثبت سفارش

شماره تماس خودرا ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت به سفارش شما رسیدگی نمایند