پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

کانال تلگرام گروه شرکت های مقصود

کنترل آفات چغندر قند

چغندر قند یکی از گیاهان زراعی مهم است که در بسیاری از نقاط کشور کشت و کار می‌شود و بوسیله آفات زیادی مورد حمله قرار می‌گیرد.

آفت ساقه خوار یا آگروتیس

دو گونه مهم از این آفت در این گیاه خسارت وارد می‌کند. بیشترین خسارت توسط این آفت شب ها اتفاق می‌افتد. گیاهانی که در اردیبهشت ماه کاشته می‌شوند همزمان با نسل اول این آفت قرار می‌گیرند که بیشترین خسارت به آنها وارد می‌شود. تاریخ کشت های جلوتر به دلیل اینکه گیاه فرصت کافی برای رشد دارد در زمانی است که با این آفت مواجه می‌شوند آسیب کمتری می‌بینند. البته نسل بعدی که در تابستان تعداد کمتری دارد و دمای بالا تاثیر بدی روی رشد این آفت دارد. نسل های بعدی که در پاییز وجود دارند به محصولات پاییزه خسارت وارد می‌کنند. اقداماتی که برای کنترل این آفت باید انجام شود شامل شخم عمیق بعد از برداشت محصول، یخ آب زمستانه، حذف علف های هرز و طعمه پاشی برای لاروهای زمستان گذران به صورت 3 تا 5 کیلو گرم سم در 100 کیلوگرم سبوس است.


کک چغندرقند

این آفت به جوانهها خسارت سنگینی وارد می‌کند. خسارت این آفت به دلیل تاخیر در رشد است. گیاهان آسیب دیده در صورت آبیاری مناسب می‌توانند ترمیم شوند. برای کنترل این آفت از شخم عمیق پس از برداشت و یخ آب زمستانه استفاده می‌شود. تناوب زراعی، از بین بردن علف های هرز و آبیاری منظم و تقویت گیاه با کودهای حیوانی و شیمیایی توصیه می‌شود. درمرحله دو برگی حقیقی چغندر قند با مشاهده شدن آثار حمله آفت از سمومی مانند مالاتیون یا فوزالن استفاده شود. نوبت بعدی استفاده از سموم مرحله 6 برگی است. برای ضد عفونی بذر از تیامتوکسام به مقدار 750 سی سی در 100 کیلوگرم بذر استفاده می‌شود.پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

 

خرطوم بلند چغندر قند

به عنوان یکی از آفات جوانه خوار چغندر قند خرطوم بلندهای چغندر قند هر سال اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. برای کنترل این آفت سم پاشی قبل از تخم ریزی، شخم عمیق پس از برداشت محصول، یخ آب زمستانه و وجین علف های هرز در بهار مناسب است.

 

پروانه برگخوار کارادرینا

برای از بین بردن این آفات شخم عمیق و از بین بردن علف های های هرز توصیه می‌شود. همچنین در زمان لاروهای پروانه از پیریدالیل، فوزالن، اسپینوساد و ایندوکساکارب قابل توصیه است.

 

پرودنیای چغندر قند (Spodoptera littoralis)

از سمومی ماند دلتا مترین یا فن والریت می‌توان استفاده کرد.

مگس چغندر قند

برای کنترل این آفت شخم عمیق، از بین بردن علف های هرز و انجام سمپاشی با اتیون و مالاتیون توصیه می‌شود.


پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

کانال تلگرام گروه شرکت های مقصود



 







12آذر

ثبت سفارش

شماره تماس خودرا ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت به سفارش شما رسیدگی نمایند