پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

طرز کاشت هویج در سطح وسیع

کانال تلگرام گروه شرکت های مقصود

هویج در سطح وسیع در دو نوبت بهار و پاییز کشت می شود. زمان کشت بذر هویج در مناطق سردسیر، پس از رفع سرمای بهاره در بهار و در مناطق گرمسیر در پاییز و زمستان است. اراضی سبک و قابل نفوذ برای رشد کامل ریشه ضرورت دارد.

زمینی که برای کشت هویج انتخاب می شود را در ابتدا بایستی شخم عمیق زد و در پاییز به هر هکتار آن 25 تا 30 تن کود حیوانی پوسیده اضافه کرد. سپس در اوایل فروردین زمین را به صورت جوی و پشته آماده نمود. فواصل ردیف ها در هویج زودرس 25 سانتی متر و در هویج های دیررس 30 تا 35 سانتی متر و فواصل بوته ها را به طور متوسط 5 تا 10 سانتی متر روی ردیف در نظر می گیرند.

پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود

بذر هویج را در کنار پشته ها می کارند و عمق کاشت بذر 0/5 تا 1 سانتی متر است. بعد از آن که بذرها سبز و بوته ها 4 برگه شدند تدریجا در 2 تا 3 نوبت آن ها را پراکنده کرده و پس از پراکنده کردن باید مزرعه را بلافاصله آبیاری نمود تا ریشه هایی که اطرافشان خالی شده پوشانده شوند. عمل پراکنده کردن باید تا زمانی صورت بگیرد که فاصله بین بوته ها به 10 تا 15 سانتی متر برسد. مدت فعالیت ریشه در خاک در حدود 6 ماه است و در این مدت مواد غذایی لازم را از خاک جذب و ذخیره می نماید. در تمام این مدت سله شکنی بعد از هر آبیاری ضروری است.

 پیج اینستاگرام گروه شرکت های مقصود             

کانال تلگرام گروه شرکت های مقصود









15مهر

ثبت سفارش

شماره تماس خودرا ثبت کنید تا همکاران ما در اسرع وقت به سفارش شما رسیدگی نمایند